Op zoek naar nieuwe projecten om op school te proberen?
Of je klas nu iets nieuws nodig heeft, of je bent al een tijdje geïnteresseerd in computers, er zijn zoveel mogelijkheden met coderen. We hebben enkele van onze suggesties uiteengezet om u te helpen meer geavanceerde technologie in IT-lessen te integreren.
- Bouw een website
Als jij en je klas beginners zijn, is het bouwen van een eenvoudige website de beste manier om te beginnen. U kunt een reeds bestaande sjabloon gebruiken of helemaal opnieuw beginnen, wat een opwindend alternatief kan zijn als u geïnteresseerd bent in UX-ontwerp.
Voeg gepersonaliseerde ontwerpelementen en sitemogelijkheden toe, waaronder databases, productpagina’s, betaalfuncties en meer – allemaal met behulp van HTML en CSS.
- Maak je eigen videogames
Recente cijfers van de Vereniging voor amusementssoftware hebben onthuld dat 66% van alle Amerikanen minstens één keer per week video’s afspelen, en zeven op de tien Amerikaanse kinderen spelen ook.
Aangezien de videogamegemeenschap verspreid is over alle leeftijdsgroepen, wijst niets erop dat het introduceren van videogames in de klas een impopulair voorstel zou zijn. Met een codeertaal als javascriptis het ontwikkelen van een basisspel eenvoudig.
- Robotica
Robots vertrouwen op algoritmen, dit zijn eenvoudige instructies die in code zijn geschreven. Er is alleen basiskennis van programmeren nodig om een nieuwe instructie aan een apparaat te geven.
Met een creditcard formaat apparaat zoals een Beagleboard-ontwikkelbord, kun je je eigen apparaten in de klas programmeren. Met dit soort betrokkenheid en teamwork door praktische toepassing zullen uw leerlingen waarschijnlijk ook veel sneller leren.
Er zijn verschillende soorten singleboardcomputers om uit te kiezen, maar het Beagleboard is een allrounder. Elk apparaat kan worden gebruikt in commerciële en thuistoepassingen, met hardware waarmee u open-sourcesystemen zoals Android en Linux kunt verkennen en ermee kunt experimenteren.
- Maak eenvoudige applicaties
U en uw leerlingen gebruiken waarschijnlijk elke dag apps op uw telefoon, dus waarom zou u er niet zelf een bouwen? Het hoeft niet klaar te zijn voor de markt of zelfs maar een origineel idee.
Als u een andere applicatie kunt emuleren door eenvoudige hulpmiddelen te maken, zoals tekenplatforms, takenlijsten, kalenders en meer. Het bouwen van uw eigen apps is een proces van vallen en opstaan, dus het is een uitstekende keuze voor diegenen die geïnteresseerd zijn in softwareontwikkeling.
- Maak een rekenmachine
Het bouwen van uw eigen volledig functionerende rekenmachine is een fantastische manier voor u en uw leerlingen om invoer- en uitvoerwaarden te oefenen.
Naast het fundamentele algoritme dat getallen kan verwerken en wiskundige vergelijkingen kan voltooien, moeten uw programmeurs ook een verstandige lay-out voor de rekenmachine maken. Voor dit project raden we aan HTML, CSS of Javascript te gebruiken.