Gegroet mede-fantasie-handlangers!
Ons boek over verbeelding in leiderschap is klaar voor voorafgaande bestelling! (Publicatiedatum: 24 maart 2023).
Cultiveren Verbeelding in leiderschap: scholen en gemeenschappen transformeren biedt een theoretisch begrip van hoe verbeeldingskracht bijdraagt aan effectief leiderschap, evenals praktische hulpmiddelen die alle onderwijsleiders kunnen gebruiken om hun verbeeldingskracht en de verbeeldingskracht van anderen in hun gemeenschap te cultiveren. Om deze doelen te ondersteunen, bieden boekhoofdstukken meerdere perspectieven op wat verbeeldingskracht is, waarom het essentieel is voor onderwijsleiders en hoe het kan worden ontwikkeld.
Bijdragen van leiders op het gebied van leiderschap en schoolleiders zijn georganiseerd rond drie thema’s: het verkennen van mogelijkheden, poëtica van het geheugen en de rol van verbeelding in sociale rechtvaardigheid en rechtvaardigheid. Elk deel begint met een leiderschapsverhaal dat laat zien hoe een schoolleider verbeeldingskracht ontwikkelde en gebruikte om oplossingen te bedenken voor echte problemen. Bijdragers aan dit boek werden uitgenodigd om elkaars werk te lezen en hun vragen en gedachten te delen. Dit werk kan nu door individuen of binnen formele of informele leergemeenschappen worden gebruikt om concepten uit te breiden, te verdiepen en toe te passen.
Boek Kenmerken:
- Brengt empirisch en conceptueel onderzoek samen naar de verschillende rollen van de verbeelding in onderwijskundig leiderschap.
- Biedt praktische strategieën en implementeerbare technieken voor het cultiveren van leiderschapsverbeelding.
- Laat zien welke cognitieve hulpmiddelen alle leiders kunnen gebruiken om hun begrip van problemen te verdiepen, om hun schoolgemeenschappen emotioneel en creatief te betrekken en om gelijkheid, diversiteit en inclusie te ondersteunen.
- Biedt gebruiksvriendelijke activiteiten en richtlijnen voor het toepassen van verbeeldingskracht op belangrijke leiderschapsprocessen en -praktijken.
- Bevat secties ‘Nieuwsgierigheid cultiveren, conversatie en verbeelding’ aan het eind van de hoofdstukken om individuele reflectie en collaboratieve discussie te stimuleren.
Dit boek, opgedragen aan Kieran Egan, past de tools toe van Fantasierijk Onderwijs op het gebied van leiderschapsonderwijs en -praktijk. Het zal huidige en toekomstige leiders helpen hun verbeeldingskracht te gebruiken om de dagelijkse uitdagingen die ze tegenkomen te begrijpen en aan te pakken. (Zie de inhoudsopgave en haal meer informatie uit Leraren College Press)
Doe mee met een professionele leerserie over Verbeeldingskracht cultiveren in leiderschap: scholen en gemeenschappen transformeren in het voorjaar van 2023. Details volgen – blijf op de hoogte! (Abonneer u zodat u die informatie niet mist).
Van harte,
Gillian Judson & Meaghan Dougherty
Erkenning: Dit project werd financieel ondersteund door de Centrum voor verbeelding in onderzoek, cultuur en onderwijs (CIRCE) en de Centrum voor de studie van educatief leiderschap en beleid (CSELP).